بلبرینگ

فروش بلبرینگ خرید بلبرینگ قیمت بلبرینگ رولبرینگ FAG SKF

بلبرینگ

فروش بلبرینگ خرید بلبرینگ قیمت بلبرینگ رولبرینگ FAG SKF

بلبرینگ

شرکت بلبرینگ فیدار پارسیان با توجه به سابقه چند ساله خود و همچنین با شناخت و مطالعه بازار خرید بلبرینگ توانسته است مجموعه ای از بلبرینگ های مصرفی در صنایع مختلف کشور همچون نیروگاهها، معادن، صنایع تولید فولاد، نساجی و ... را پس از واردات گردآوری نماید و در اختیار داشته باشد

www.fidarbearing.ir
021-36058907

پیوندها

بلبرینگ قفسه

شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸ ق.ظ

طراحی قفسه

کارآیی‌های اصلی قفسه:

نگهداری المان‌های غلتکی (ساچمه و رولر)
* جداسازی المان‌های غلتکی به منظور جلوگیری از اصطکاک و ایجاد حرارت بالا
* نگهداری المان‌های غلتکی در فواصل مساوی به منظور پخش یکنواخت بار
* هدایت المان‌های غلتکی به منظور ایجاد حرکت انتقالی حین چرخش بیرینگ
 
بلبرینگ و انواع قفسهبلبرینگ و انواع قفسهبلبرینگ و انواع قفسهبلبرینگ و انواع قفسهبلبرینگ و انواع قفسه

قفسه‌ها در بیرینگ به دو گروه تقسیم می‌شوند:
* قفسه پرس شده (PressedCage)
* قفسه یکنواخت (SolidCage)


قفسه پرس شده:

معمولاً از ورق‌های فولادی ساخته می‌شوند اما در بعضی مواقع از جنس برنجی نیز تهیه می‌گردند. در مقایسه با قفسه‌های فلزی ماشین‌کاری شده مزیت این قفسه‌ها وزن کم آن می‌باشد. از آنجاییکه این نوع قفسه‌ فضای خالی بین رینگ داخلی و رینگ خارجی را پر نمی‌کند، روانکار به راحتی وارد بیرینگ شده و در فضای داخلی قفسه ذخیره می‌گردد.
بر طبق یک قاعده، این نوع قفسه تنها در شماره فنی بیرینگ مشخص می‌شود، چرا که به عنوان جزئی از قسمتهای استاندارد طراحی شده در بیرینگ فرض نمی‌شود.



قفسه یکنواخت:

عموماً از مواد فلزی، رزین‌های فنولیک و پلی‌آمید تهیه و در شماره بیرینگ نشان داده می‌شوند. قفسه‌های فلزی ماشین‌کاری شده معمولاً  در جایی که نیرو و درجه حرارت بالا باشد، استفاده می‌شوند.
این نوع قفسه‌ها برای بیرینگ‌هایی که سرعت بالا دارند و لازم باشد که نیروی داخلی به حداقل برسد استفاده می‌گردند و معمولاً از مواد سبک، مانند فلزات سبک، پلی‌آمید یا رزین‌های فنولیک ساخته می‌شوند.
قفسه‌های یکنواخت پلی‌آمیدی به روش تولید در قالب‌های تزریقی تهیه می‌شوند و ظرفیت تحمل بار به میزان زیادی را دارا می‌باشند. اشکال قفسه‌ها می‌تواند بوسیله تنوع در شکل قالب‌های تزریقی با دقت و سرعت بالا تولید گردد و هزینه تولید را به حداقل کاهش می‌دهد.
تاثیر مثبت قابلیت ارتجاعی پلی‌آمید (flexibility)و وزن سبک آن، در مورد بیرینگ‌هایی که تحت ضربه و شتاب‌های مثبت و منفی شدید قرار دارند، قابل توجه بوده و همچنین خواص خوب لغزشی این مواد در کنار تحمل خوب در برابر حرکت‌های ناگهانی، از خواص منحصر به فرد این نوع قفسه‌ها می‌باشد.
قفسه‌های فیبری (پلی‌آمید) برای شرایط عملیاتی یکنواخت (steady-state operation)حداکثر تا 120 درجه سانتی‌گراد مناسب است. برخی از افزودنیهای موجود در روغن (در شرایطی که از روغن به عنوان روانکار استفاده می‌شود) ممکن است باعث کاهش عمر قفسه‌ها شود.
نمودار زیر رابطه بین عمر مفید قفسه‌ها، دما و نوع روانکار را در شرایط عملیاتی یکنواخت برای یک نوع بیرینگ نشان می‌دهد.

در درجه حرارت بالاتر، روغن‌های کار کرده می‌توانند به شدت برای عمر قفسه‌ها مضر باشند و تعویض روانکار در زمان مناسب بسیار مهم و قابل تامل است.

انتخاب نوع قفسه:

انواع قفسه‌ها بر حسب نوع و سایز بیرینگ با مشخصات و جزئیات بیشتر در طراحی و کاربرد آنها به صورت مجزا تعریف می‌شوند. و این تعاریف به صورت استاندارد توسط تمامی سازندگان بیرینگ در جداول مربوط به انواع بیرینگ‌های تولیدی شرکت سازنده منعکس گردیده است. فقط در شرایط کاربردی خاص (که اساساً توسط طراح تعیین می‌گردد) باید از قفسه‌های مخصوص استفاده شود. لذاتحت شرایط عمومی کاربردی نمی‌توان بین قفسه‌ها با جنس‌های مختلف (فولادی – برنجی یا فیبری) از نظر کیفی اولویت‌بندی خاصی ملحوظ داشت.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی